wtorek, 1 kwietnia 2008

Kruche waniliowe herbatniki

Przepis pochodzi z książki Nigelli "Lato w kuchni przez okrągły rok", leżała już u mnie tyle, że postanowiłam wreszcie wypróbować:) 
Nie zawiodłam się, cudownie kruche, ale nie kruszące się, waniliowe, słodkie w sam raz. Najlepsze jakie jadłam, kupowane nie umywają się do nich. W piątek pewnie powtórka będzie i to z podwójnej porcji:)




Składniki
100 g cukru pudru
200 g mąki pszennej (zalecay jest typ 00, ale ja uzyłam zwykłej tortowej)
100 g mąki ziemniaczanej
200 g bardzo miękkiego masła
cukier waniliowy (najlepszy z prawdziwą wanilią)
drobny cukier do posypania

Rozgrzać piekarnik do 160 stopni.
Przesiać mąki i cukier (Nigella robi to wszystko w malakserze, ja z jego braku w misce;)), dodać cukier waniliowy i masło. Utrzeć aż wszystko pięknie się połączy. Przełożyć masę do blaszki, wygładzić wypukłą stroną łyżki, pociąć na prostokąty (mi wyszło 30) i każdy ponakłuwać widelcem. Przełożyć na blaszkę i piec 20-25 minut, aż brzegi się lekko zarumienią, ale nadal będą miękkie. Wyjąć z piekarnika i odczekać chwilę (niech nabiorą herbatnikowej konsystencji), każde ciastko obtoczyć drobnym cukrem.

Smacznego.

Brak komentarzy: