niedziela, 13 kwietnia 2008

Chleb pieniński

Mój pierwszy upieczony, zjadliwy chleb, więc nie ma się co dziwić że z mieszanki mąk:) Nie powalił mnie na kolana, ale dało się go zjeść. Dla mnie ogromną zaletą takiego pieczywa jest to, że wiem co jem.



Składniki
1/2 mieszanki chlebowej "Chleb pieniński"
20g świeżych drożdży
350 ml mleka

Drożdże rozpuścić w 2 łyżkach mleka (dodałam jeszcze cukier, moja mama - chemiczka twierdzi że lepiej rosną), poczekać aż zaczną bąbelkować. Zmieszać bardzo dokładnie z resztą składników i odstawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na ok 40 miniut. Po tym czasie wyjąć chleb na blat, uformować bochenek, włożyć do formy (piekłam w keksówce) i odstawić do wyrośnięcia na godzinę. Włożyć chleb do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i piec godzinę, wyłączyć piekarnik a po 15 minutach wyjąć chleb.


Brak komentarzy: